lördag 1 juli 2023

Ronneby - Karlskrona

I förmiddags stämde jag träff med mina föräldrar på Ronneby Outlet för lite sommarekipering. Inte för att det egentligen behövdes, men det är ju alltid kul att titta. Det slutade hur som helst med att jag hittade både en grönrandig långskjorta och en skjortklänning i naturfärgat linne. Lite senare på dagen "shoppade" jag dessutom i min mors garderob, och därifrån fick jag med mig både en klänning, en tröja och en skjorta. Det blev onekligen en billig shoppingrunda för Fröken Grön, hihi! Efter Ronneby blev det mumsig lunchbuffé på Utkiken i Karlskrona, som ligger på Bryggareberget. När man ser utsikten därifrån, så förstår man varför restaurangen heter som den heter. 


Nu är jag hemma i min egen soffa igen och konstaterar att det mest bara är skräp på TV. Helt klart läge att påbörja säsong 2 av "Happy Valley" på SVT Play. Police Sergeant Catherine Cawood är helt klart min nya idol. Och vilken makalös gestaltning av skådespelerskan Sarah Lancashire. In och titta, om ni inte redan har gjort det. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!