torsdag 9 november 2023

Ge Sverige en kram

På en husvägg i Varberg sitter ett ljuvligt konstverk i form av ett gigantiskt frimärke. Ett sådant där som får en att stanna upp och bara le. Det gjordes av den lokala konstnären Lennart Linjer, som jag förstår även verkade som bildlärare på gymnasiet i Varberg i många år. Är inte texten fiffigt utformad, så säg? Och så otroligt meningsfull. Ge Sverige en kram. Precis vad vi alla behöver i trista tider som dessa. 


Så ikväll skickar jag en digital kram till er alla. En lång och riktigt varm sådan. Tack för att ni tittar in här och hälsar på.

10 kommentarer:

  1. Je suis bien d'accord, de la bonté et de la bienveillance, nous en avons tous besoin.
    Câlin !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Câlin! (Maintenant, j'ai appris un nouveau mot en français.) 💚

      Radera
  2. Ett stor kram till dig också som förgyller mina morgnar när jag läser din blogg. Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack ! Det var roligt att höra. 💚

      Radera
  3. Tack för en fin blogg,skickar en stor kram till dig också ❤️

    SvaraRadera
  4. kram tillbaka, håller med en härlig start på dagaen att kika in i din blogg. Lite som att hälsa på en vän och kika in fast man inte känner dig. Trevlig morgonrutin / Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Titti, det blir jag glad över att höra. 💚

      Radera
  5. Kram och tack för att du delar med dig av livet i glesbygd. Och förstås ditt fina hem och trädgård. 💗

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!