onsdag 20 december 2023

Verandadörrar i snöblask

Hela hösten gick jag och tjatade om hur vackra våra rödmålade verandadörrar skulle te sig när snön kom. Det kan jag säga att de gjorde också, under de två veckor i början av december då snön låg som tjock vit bomull runt huset. Vilken idyll! Men tro för all del inte att jag tänkte på att fotografera det. Man är ju en idiot... Först framåt kvällen samma dag som snön hade börjat regna bort slog det mig, och då var det ju så dags. Nåväl, lite snö hann jag få med på bild. Förvisso blöt sådan, men iallafall. 

Årets julkrans på dörrarna är av modell mindre. Jag köpte den faktiskt färdig på en av julmarknaderna jag besökte under första adventshelgen, och när jag kom hem pimpade jag den lite extra med några röda paradisäpplen och ett gäng rostiga bjällror på snöre. Det får räcka så. 


Sedan bilderna togs har det tillkommit en liten minigran på den numera helt gröna gräsmattan på framsidan. Jag tänkte att jag skulle sätta en ljusslinga i den, men de jag hittade här hemma kändes lite för långa. Jag ska nog sätta dit en vanlig batteridriven slinga istället. Den lysande julharen från Clas Ohlson har också kommit på plats, fast en är i ärlighetens namn ganska ful, så den gömmer jag nog undan i en buske någonstans, hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!