tisdag 20 februari 2024

Seminarium med Gunnel

Nu ska ni få tips på en trevlig trädgårdsaktivitet, som går av stapeln nu på torsdag. En aktivitet där man kan ligga på soffan och vara passiv. På torsdag klockan 18:00 har nämligen Studiefrämjandet och Riksförbundet Svensk Trädgård kommit på den geniala idén att live-sända ett seminarium med härliga trädgårdsprofilen Gunnel Carlson. Så här skriver de om evenemanget:  

"Vi är glada att bjuda in er till ett inspirerande trädgårdsseminarium med Gunnel Carlson, trädgårdsjournalist och grundare till Tusen Trädgårdar. Gunnel kommer att dela med sig av sin passion för trädgård och ge oss insikter om hur vi kan skapa en trädgård att längta till och njuta av – både ensamma och tillsammans. Det kommer att vara en kväll fylld med tips, idéer och kreativitet för att göra våra trädgårdar till små paradis. Hon kommer också att prata om den spännande och lärorika trädgårdsfesten Tusen Trädgårdar som äger rum den 30 juni och berätta varför det är så kul att delta. Förra året deltog 4200 kolonilotter och trädgårdar och ännu fler kom och besökte de öppna trädgårdarna."


Seminariet är gratis och öppet för alla. Man behöver inte anmäla sig i förväg, utan man klickar bara in sig via en Teams-länk, som man hittar på den här evenemangsidan på Facebook. Tänk, så bra! Jag vet iallafall vad jag tänker göra på torsdag. 

2 kommentarer:

  1. Vad roligt, tack för tipset!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag blev också glad när jag hittade evenemanget på Facebook. Gunnel är alltid trevlig att lyssna på. 🙂

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!