söndag 18 februari 2024

Semlor och planer på äggakaga

I helgen har årets första semla inmundigats. Eller semlor i plural, faktiskt. Vi köpte nämligen en sådan där påse med minibullar och monterade ihop dem med fluffig vispgrädde och krämig mandelmassa. Man känner sig så nyttig för att de inte är så stora, men sen åt jag TRE av bara farten, hihi!


Söndagen har verkligen gått rekordsnabbt. Vi har mest varit hemma och smågrejat, och nu är vi nybastade och doftar gott av lavendelskrubb. Maken påbörjar sportlov imorgon, men jag jobbar som vanligt. Kanske tar jag ändå ledigt på fredag, för då har jag hört ryktas att man kan få äggakaga om man följer med till Brösarp, och det är man ju rent ut sagt dum om man tackar nej till. Väder och vind får nog avgöra hur det blir. 

2 kommentarer:

  1. Hemmagjorda semlor är så mycket godare tycker jag. Jag hade också mumsat i mig fler än en av de där små semlorna.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!