måndag 26 februari 2024

Snödroppar och sopsäckar

Vid foten av det sneda päronträdet växer det flera rejäla ruggar med snödroppar, och sedan en tid tillbaka blommar de så fint, så fint. Genom åren har jag grävt upp dem på andra ställen i trädgården och grävt ner dem här. Det är onekligen ett ljuvligt vårtecken när de blommar. 


Någon runda till tippen har det inte blivit tid för idag. Imorse var det minusgrader, så då kändes det inte så värst lockande, och på vägen hem hade tippen redan hunnit stänga. Således körde jag både till och hem från jobbet med en bil som doftar som en hel komposthög, hihi! Fast inte mig emot. Den jordiga doften är godare än den godaste parfym. Imorgon är det iallafall långöppet på tippen, så då får det nog bli ett stopp på vägen hem. Skåpbil är baske mig den bästa investeringen vi har gjort.

2 kommentarer:

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!