onsdag 8 maj 2024

Bedårande vårfåglar och andra trevligheter

Att ett inrikes frimärke kostar 18 kronor numera kan man ju finna smått hårresande. Men när man beaktar att man får tio fantastiska små konstverk för 180 kronor, så är det ju faktiskt inga pengar alls. Jag köpte ett häfte idag med märken som är så vackra att jag helst vill spara alla och sätta dem inom glas och ram och hänga upp dem på väggen. Bilderna är gjorda av Anna Handell, och serien heter "Vårfåglar". Visst är de alldeles bedårande?


Anna Handell är för övrigt en svensk grafisk formgivare, illustratör, designer och konstnär baserad i Dalby, utanför Lund. På hennes hemsida och webbshop finns det mycket annat trevligt att titta på. Den hittar ni om ni klickar HÄR.* 

*Dagens inlägg är som vanligt helt osponsrat. Det jag gillar, det gillar jag gratis. 

2 kommentarer:

  1. I Finland kostar ett inrikes frimärke 2,50 euro och då får brevet (kortet) väga högst 50 g. Man ska inte skriva långa brev för efter 50 g ökar priset till 5,00 euro 😀

    SvaraRadera
  2. På den tiden jag skickade post kostade ett frimärke 6 kronor. Det är verkligen stor skillnad. Men de där frimärkena är väldigt vackra. Visst skulle de vara fina att rama in.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!