tisdag 7 maj 2024

Huuu...

Imorse stod det 2 grader på termometern när vi drog upp rullgardinen, och på min jobbort var det försvinnande nära nollgradigt. Huuu... Nattfrost vill man ju absolut inte ha nu, när växtligheten ändå har kommit så pass långt som den har gjort. Det vore så vansinnigt tråkigt om den pågående blomningen frös bort. Men vi bor ju i Skånes "Norrland", så chockad blir man ju inte direkt. Man får bita ihop, helt enkelt. 


Ikväll har jag iallafall varit nere i växthuset och skolat om några tomatplantor, som absolut behövde komma i riktig jord. Jag passade också på att ställa in krukan med min fina nemesia, för säkerhets skull. Nu är frågan om man ska orka titta på den första semifinalen av Eurovision från Malmö. Nja... Jag känner mig inte alls speciellt uppladdad för det i år. Jag kanske tar mig an en ny bok istället. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!