torsdag 23 maj 2024

Regndans

Mitt i det vackra och under så lång tid efterlängtade sommarvädret sitter man här och längtar efter regn. Det verkar ha blivit något av en tradition att maj månad blir varm och torr.  Tidigare idag stod det på min väder-app i telefonen att det var 45 procents chans för åtminstone en liten skur, men så blev det inte. Längtade man ens efter regn innan man blev trädgårdsägare? Jag har inget minne av det. Kronblom i köksträdgården är iallafall lättad, för han gillar ju som bekant inte att jobba. 

Men low and behold! När jag tittar ut genom köksfönstret nu, så ser jag trots allt att det faktiskt tornar upp sig svarta moln söderöver. Jag ska nog gå ut och dansa en liten regndans och mana dem hit. 

1 kommentar:

  1. Vi har tack och lov fått ganska bra med regn idag/natt.
    Det hör absolut ihop med trädgård/odling, det märks bland annat på de kollegor som inte har det intresset.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!