måndag 3 juni 2024

Ogräsbukett och "Eric"

Kirskål och självsådd lönn är ogräs man egentligen inte vill ha i sin trädgård. Hos oss frodas dessvärre båda delarna. Men om man tar in det man rensar bort och sätter det i vas, så blir ogräset plötsligt en riktig skatt. De alldeles nya lönnlöven är härligt limegröna och piggar upp vilken måndag som helst. 


I helgen har maken och jag klämt de fyra första avsnitten av miniserien "Eric" på Netflix. Den är verkligen udda, men vi är hooked båda två och rörande överens om att Benedict Cumberbatch är en vansinnigt spännande skådespelare. Jag läste just att upphovskvinnan bakom serien är Abi Morgan, som även stod bakom min favoritserie "The Split". Det kändes lite otippat, för serierna är extremt olika, men det förklarar säkert varför jag gillar dem båda. Jag ser fram emot att se hur hon får ihop historien i de två kommande avsnitten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!