lördag 10 augusti 2024

Afternoon tea och Pimm's

I eftermiddags bjöd vi in vänner på trädgårdsvisning och afternoon tea. Trädgårdsvisningen blev förvisso inte så lång, för det började ösregna redan efter en stund, men den efterföljande fikan blev desto längre. Trist att vi fick sitta inomhus, men det gick ju bra det med. Vi serverade cucumber sandwiches, scones och cupcakes. Och så Pimm's, eftersom det trots allt var ett trädgårdskalas. Pimm's är en likör som man dricker med is, fruktsoda, apelsin, jordgubbar, gurka och mynta. Nästan som en brittisk sangria. Det är en jättepopulär drink i England, där den bland annat serveras på Chelsea Garden Show. Dessutom läste jag någonstans att det serveras 200.000 glas Pimm's i samband med Wimbledon. Jag tog inte en enda bild idag, men hittade en från 2020 som jag kan återanvända. 

Nu tar vi kväller i stugan. Mätt som en plätt är jag, så någon kvällsmat blir det nog inte för min del. En riktigt skön lördagkväll önskar jag er allihop. 💚

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!