fredag 9 augusti 2024

Spindlar och rådjur

Spindlar har man ju mest för jämnan i ett gammalt hus, men i år är det fler än vanligt. Det känns som om hela huset är fullt halloweendekorerat redan nu. Vart man än går kör man ansiktet i ett spindelnät. Huuu... Jag gick just en runda med dammvippa och trasa för att få bort så mycket som möjligt, men jag vet att det är ganska tröstlöst, för imorgon kommer det vara likadant igen. Att spindlar inomhus är ett tecken på ett friskt hus är visst en myt. Det positiva är att de äter upp andra småkryp, så dem slipper man ju kanske iallafall. Jag kanske kan träna spindlarna i vårt hus att äta bananflugor...

För en kort stund sedan hade vi besök av ett rådjur i trädgården. Jag tror det var ett litet kid, för det såg inte fullvuxet ut. Förvirrat var det iallafall och sprang en stund längs häcken mot gatan för att försöka hitta ut. Medan jag sprang för att hämta kameran hann det pipa iväg. Hoppas det hittar ner i skogen igen. Det är onekligen söta små djur, men i sin trädgård vill man ju inte ha dem, för de äter upp både det ena och det andra. Jag kanske ska sätta upp en skylt som visar vägen till grannens fina grönsaksland, hihi!


18 minuters fredagsflex blev det i eftermiddag. Kanske inte direkt vad jag hade räknat med, men å andra sidan kommer jag vara glad när jag kommer till jobbet på måndag och allt är färdigt för veckan som kommer. Nu tar vi iallafall helg. Jag startar min med engelska deckaren "Tyst vittne" på SVT1. Mysigt!

2 kommentarer:

  1. Ja här finns det gott om bananflugor också. Ja en och annan spindel med. Tyst vittne gillar jag. Vi slipper rådjur tror jag eftersom det är skälliga hundar granngårds. Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äntligen en fördel med skälliga hundar. 😊

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!