torsdag 8 augusti 2024

Semesterhjärna och hopp om fredagsflex

Så har det snart gått en hel arbetsvecka; min första efter semestern. Det har gått förvånansvärt bra att jobba, får jag säga. Det har till och med varit riktigt tillfredsställande att få komma igång med lite mer avancerad hjärnverksamhet igen. Min semesterhjärna är det nämligen inte mycket bevänt med. Jag riktigt känner hur tjock den blir när jag är ledig. Som att jag stänger av all dess kapacitet och bara låter allt svälla. Lite som att knäppa upp brallorna efter en brakmiddag och låta allt pösa över kanten, hihi! Men gud så skönt det där är, och så otroligt välbehövligt mellan varven. 


Imorgon avslutar jag arbetsveckan med hemmakontor. Jag jobbar tills jag känner mig klar med veckans beting, och sedan stämplar jag ut för helg. Förhoppningsvis blir det utrymme över för lite fredagsflex. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!