tisdag 13 augusti 2024

Fylla ojämnt

Jag firar en synnerligen ojämn födelsedag idag, men har ändå blivit storligen firad. Trädgårdspengar från föräldrarna, böcker från svärmor och tvättäkta Jelly Belly jellybeans och lyxig blue cheese dressing (jag önskar mig alltid det) från Amerika-svägerskan. Kexchoklad från chefen, kramar från kollegorna och massvis av grattishälsningar på Facebook. Och så den traditionsenliga bukettprenumerationen från maken. Det är ett sådant vinnande koncept att han nog inte vågar ge mig något annat, hihi! Första buketten fick jag hämta på byns finaste lilla blomsteraffär efter jobbet idag, och jag har tre till att se fram emot när jag vill under hösten. Oj, vilken dag. Man blir nästan lite generad. 

Igår blev det lite paus här på bloggen, eftersom vi har haft övernattande gäster på besök i två dagar. Jag blev bjuden på tidig födelsedagsmiddag i Kristianstad igår kväll, och sen när mörkret föll tillbringade vi en lång stund i trädgården för att spana efter Perseidernas meteorregn. Det var riktigt stjärnklart och vi såg några enstaka stjärnfall, men det var inte sådana mängder som vi hade hoppats på efter att ha läst om det i tidningen. 


Ikväll har jag haft en lång skön stund med vattning av krukor i trädgården. Det råder rejäl värmebölja om dagarna den här veckan, men det känns ändå lite svalare än tidigare. Kvällarna, nätterna och morgnarna är riktigt svala och sköna. Till helgen ska jag nog se till att få rejält med tid för att trimma ner, klippa bort  och rensa upp sådant som börjar se lite visset ut. Men vem gör inte det, hihi!

6 kommentarer:

  1. Ett sent Hipp Hurra på din ojämna födelsedag! Det låter som du haft en härlig dag, och din prenumeration är man ju rätt så avis på, en riktig topp-present!
    Kram o grattis!
    Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Gunilla! 💚
      Ja, det är verkligen den bästa sortens prenumeration. Det bästa av allt är att jag själv kan bestämma hur lång tid det ska gå mellan "numren". Jag bara skickar ett meddelande i Messenger till blomsteraffärens ägare och förvarnar om när det är dags. Otroligt lyxigt. 🙂

      Radera
  2. Stort til lykke med fødselsdagen forleden dag 🌞

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!