torsdag 15 augusti 2024

'Otto's Thrill' och sinnesslött scrollande

Goodness gracious me, så varmt och kvalmigt det är ikväll. Ett tag såg det ut att kunna dra ihop sig till åska, men det "bidde" ingenting av det. Det enda jag orkar göra är att ligga raklång ovanpå täcket i sängen och scrolla sinnesslöa reels på Instagram. Den enda hjärnverksamheten kvällen har lyckats alstra är en insikt om att den dasslocksstora dahlian i köksträdgården inte alls är någon variant av 'Café au lait', som jag kan ha skrivit häromdagen, utan en 'Otto's Thrill'. Att blommorna är dasslocksstora är verkligen ingen överdrift. 


Nu återgår jag till mitt sinnesslöa scrollande. Kanske unnar jag mig ett glas iskall alkoholfri päroncider också. Det är ju ändå fredag imorgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!