söndag 20 oktober 2024

Smygsneglar på julpynt

Jag kanske kan skylla på tillfällig sinnesförvirring orsakad av halsfluss och snortjock hjärna, men plötsligt har jag börjat smygsnegla på julpynt. Jag kikar på inredningssidor på internet, bläddrar i gamla julnummer av inredningstidningar och sonderar utbudet på Tradera med sökorden "antikt" och "jul". Det där är nog dessvärre inget övergående tillstånd, utan något jag får dras med två månader framöver, för så brukar det ju faktiskt vara varje år. Och tänk att det är lika roligt varje år. För trots att man har lådvis fulla med julpynt på vinden, så vill man ändå se om man hittar något nytt som man "villhöver". En liten ljusstake mer eller mindre kan man ju alltid få plats med. Eller två. Eller fem...


Kanske är det så att man borde ta ner sina jullådor redan nu i oktober och gå igenom dem grundligt för att se vad man har. För vad som finns i de där lådorna glömmer jag nästan år från år. Det kan ju rentav vara så att det finns saker där som jag själv skulle kunna sälja på Tradera under november. Visst låter det som en bra plan? Det återstår bara att se hur motiverad jag är att faktiskt göra det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!