söndag 8 november 2009

Vellingeblomman

Väninnan A och jag brukar ta en tur till Vellingeblomman varje höst för att kolla in julutbudet. Stället är fullkomligt översållat med julsaker, både kitschiga och gammaldags. (Dessutom brukar det vara översållat med folk, så man får vara beredd på att stångas...)

Jag hade bespetsat mig på en rejäl shoppingrunda, men när jag kom därifrån hade jag spenderat 29,50 (förutom fika).Det bidde detta:


- Fina plåtsiffror att knyta runt adventsljusen. Jag brukar köra blockljus till advent, eftersom jag gillar att "elda" och vill att ljusen ska vara hela vägen fram till jul.

Jag tror det kan bli piffigt! Men kanske jag målar om dem i någon annan färg, vi får se.

1 kommentar:

  1. Det är superfint med blockljus med siffror på!
    Har inte en aning om vart jag har mitt julpyssel, kanske är dags att börja leta fram sånt snart=))

    Ha en fin vecka//Hannis

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!