tisdag 2 februari 2010

Kylskåpsdröm

Den ultimata köksdrömmen är att någon gång i livet bli ägare till ett retrokylskåp från SMEG. Så vansinnigt snyggt!


Mina grannar hemma i huset i stan håller på att renovera sitt kök, och när jag klev in i trapphuset i eftermiddags, så stod det just ett sådant kylskåp där. Obevakat... Fick nästan slå mig själv på fingrarna för att inte tänka syndiga tankar, hehe!

Ja, ja, drömma går ju. Fast rent ekonomiskt sett vet jag inte om jag hade kunnat motivera ett sådant köp, ens för mig själv. Om man lägger närmare 16.000 spänn på ett kylskåp, så har man väl knappast råd att fylla det med något... Men man hade iallafall kunnat SE sig mätt!

7 kommentarer:

  1. Vad roligt att du vill vara med i min utlottning!
    Åh vilken dröm att äga ett sånt kylskåp, men som du säger...då skulle man allt få titta sig mätt haha!
    Läste om nakendamen som flyttar sig...det flyttar sig allt i Lilla Världen oxå, å jag nog gärna tro att det är det gamla huset som rör sig, hihi! Meeen man vet ju aldrig?!

    Ha en bra dag & lycka till i utlottningen!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  2. Mycket snyggt kylskåp! Själv kan jag inte vänta länge nog innan jag får inreda mitt eget kök.

    SvaraRadera
  3. Tjo flöjt.., du menar inte att detta kylskåp kostar hela 16000 spänn????
    Jag har ju börjat förstå att det var ett populärt kylskåp men aldrig tagit mig tid att ta reda på vad priset var.., tanken har ju slagit mig att det var säkert alldeles för dyrt för min lilla plånka!!!!

    Snyggt är det i alla fall:))))

    Nu skall jag ut och försöka skotta fram min bil som ligger under en halv meter snö.., nääää, inte så sugen på detta:(
    Jag tycker själv jag tjatar mig grön i huét men jag är så sablans trött på detta vita puder som faller från himmeln och jag längtar..., längtar som attans!
    Satt en stund i går kväll och tittade i trädgårdsböckern, vi skall börja planera för odlingsbäddar och där är mycket att lära.

    Ha en underbar torsdag Fröken Grön och ta väl hand om dig
    Kramar i massor
    Marianne

    SvaraRadera
  4. Hej, vill bara tipsa dig om en tävling hos mig, välkommen! ;)

    SvaraRadera
  5. Det är riktigt snyggt! Precis som du skulle jag nog ha svårt att motivera ett såpass dyrt kylskåpsköp men drömma kostar ju inget :)
    Ha en riktigt fin helg!

    SvaraRadera
  6. Jag har ett sådant kylskåp , jag njuter av det varje dag . Tycker det är en prydnad för köket ! Men visst är det dyrt , jag köpte det som är lite större , då jag inte tyckte att jag fick plats med någor i det mindre . Önskar dig en trevlig helg ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

    SvaraRadera
  7. Håller med, det är vansnnigt dyrt! Men kanske kan man hitta begagnade?

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!