onsdag 12 maj 2010

Ägg, - but no more

Minns ni duvparet som hade flyttat in på vår balkong?


För några dagar sedan upptäckte jag att de hade haft andra aktiviteter för sig på balkongen än att bara skita ner på golvet... När jag öppnade dörren för att ställa ut lite saker så flög en av duvorna skrämt upp från en blomkruka som står i ett hörn. När jag tittade ner låg det plötsligt två små ägg där!


Vad gör man när duvor lägger ägg på ens balkong?!! - Jag hade inte hjärta att ta bort dem, så de fick ligga kvar.

Så i dag tittade jag ut och såg att både den ruvande duvan och äggen var borta. Små vita dun hänger i de vissna kvistarna i blomkrukan. Grannskapets skränande måsar har inte varit lika blödiga som jag, utan har satsat på en festmåltid.

The circle of life, eller? - Lite grymt, men jag känner mig nästan tacksam mot måsarna...

3 kommentarer:

  1. Ibland löser naturen ens problem...

    SvaraRadera
  2. Förstår det, för duvor vill man helst inte ha boendes på sin balkong!

    Hoppas att solen skiner hos dig nu så du kan påta i din trädgård!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!