fredag 23 juli 2010

Städskåp och nykittade fönster

Eftersom temperaturen fortfarande håller sig så varm, passade vi igår på att lyfta av ALLA fönsterrutor på huset och köra dem till glasmästare för omkittning. (Det provade vi själva för några år sedan, och lärde oss då ganska omgående att det är en syssla vi gärna överlämnar till någon annan...)

Ett fönsterlöst hus kan man ju inte lämna hur som helst, så det blev till att hålla sig hemma hela förmiddagen. Jag passade då på att piffa till vårt lilla städskåp med två år gammal färg och en bit överbliven tapet.

Skåpets innerväggar är precis lika skeva som det ser ut på bilden, men av två playwoodskivor i vinkel direkt mot murstocken kan man nog inte begära mer.


På insidan av dörren (som inte är ommålad än) satte jag upp billiga IKEA-krokar, som jag hittade i en låda. På en av dem hänger en plastpåssamlare som har hängt med mig sedan jag flyttade in i min allra första egna lägenhet, 1991. - Inte för att den är speciellt vacker, men jag har lite svårt att göra mig av med den...

Den gröna dammvippan är tillverkad av strutsfjädrar och är en present från min kusin (som kanske tyckte att det fanns ett stort behov av en sådan hos oss, hehe!).


Jag hade ett par överblivna konsoller som kom väl till pass här. Hyllplanet sågade jag till av en gammal bräda som fanns i källaren, och med lite grå färg (som torkade på NOLLTID utomhus) blev det helt OK.


Till lunch var fönstren tillbaka och på plats igen. Nu väntar de bara på ommålning, vilket inte känns så "bara" i den här värmen, hmmm. Man kanske kan ta ett i taget, lite då och då när andan faller på. I väntan på det ska jag iallafall cykla till "Färgmacken" här i byn och inhandla lite färg.

2 kommentarer:

  1. Härligt städskåp, förhoppningsvis blir man mer inspirerad till att städa med ett vackert förvaringsutrymme.

    Hoppas fönstermålningen går bra...

    SvaraRadera
  2. Haha, ja, jag tyckte väl att en GRÖN dammvippa skulle få er att städa mer... I höst får jag väl se hur det blivit med den saken;)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!