torsdag 3 februari 2011

Frosseri

Tänk att man får handla på tax free när man flyger mellan Skåne och Stockholm! (Förvisso via København, men ändå.) Det får en ju att inse hur kontinentalt vi ändå bor här nere i söder, hehe! 

Nu är det ju inte jag själv som har varit ute och flaxat, utan sambon. Förra fredagen kom han hem med två stora påsar M&M till mig. Just det godiset (och diverse goda glassar) orsakade mig 10 kilos övervikt under ett au pair-år i USA i min ungdom... 

Man kan väl säga som så att inte mycket har förändrats när det gäller min aptit på de läckra små godbitarna; innan lördagen var över satt jag där med två tomma påsar. Visserligen hade vi främmande just den dagen, men jag undrar om de egentligen hann med att få så många. Hur som helst är det nog tur att vi inte är ute och flyger så ofta! 


16 kommentarer:

  1. Jag är likadan, har jag väl börjat frossa i godis har jag svårt att sluta...det får liksom inte finnas i huset ens, annars är jag garanterat där och norpar åt mig! Jag är helt torsk på Fazer Blå chokladkakor och även den med papper på!
    Eija

    SvaraRadera
  2. Det är svårt att sluta mumsa. Men så ska man unna sig här i livet också :)

    SvaraRadera
  3. Ibland är det nästan som om det är mig du skriver om... har ju själv varit i Amerika som aupair och förälskade mig i både M&Ms och glassen.

    Jag tror det är riktigt bra för tänderna att äta allt godis på en gång, istället för att småäta under en längre period. Vet inte om det finns någon substans i min teori, men bra att skylla på när man gluffsat i sig hela godispåsen.

    SvaraRadera
  4. Dem är goda dem där små rackarna. Och när man väl börjar stoppa i sig är det svårt att sluta. :-)

    Hoppas du har haft en fin torsdag!

    SvaraRadera
  5. Oh jisses, satt just och blev sugen på något.
    Pratade med mig själv om att det måste vara något nyttigt. Gjorde en dubbel rågmacka o satte mig vid datorn. Vad får jag se om inte din gotteskål!
    Nä, den här mackan vill jag inte ha längre...

    Kram Tina

    SvaraRadera
  6. ... hej..

    jag for just till affären för att mat handla när min man skulle lägga dotter, och vips så hade jag köpt godis för 20:- samt ätit upp det inom loppet av 20 minuter.. Jag njöt inte riktigt !! Så varför i hela friden köpt jag godis.. nu mår jag bara illa..

    trevlig blogg du har , jag är in här ibland..

    // elisabeth i Umeå

    SvaraRadera
  7. Hej söta du!

    Dom fina ugglorna kommer från Nordal och kostar 179 kr paret.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  8. Ha ha...känner så väl igen mig! Det går inte att ha godis hemma! Då vankar jag fram och tillbaks till godisskålen ända tills allt är slut! Och det brukar gå ganska snabbt!
    Härligt att ha kontinenten så nära...här ifrån Stockholm är det låååååångt att köra..Suck!

    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  9. Ja, det var faktiskt märkligt när jag flyttade till Skåne för några år sedan, hur folk plötsligt åkte till Köpenhamn "en eftermiddag" eller körde till Tyskland för att köpa alkohol till större fester och bröllop. Ovant för mig, trots att jag "bara" flyttat ett trettiotal mil söderut :-)

    Och vad gäller M&M - kan man göra annat än att älska dem? Om man inte är allergisk, vill säga ...

    SvaraRadera
  10. Jag är en som sparar på mycket och det kan även gälla godis. Kan hitta godis ibland som blivit för gammalt, för att jag skulle spara det ett tag...

    Min last är saltlakrits blandat med en godissockerbit och en dumlekola.
    Farligt god kombo!!

    Kram från mig

    SvaraRadera
  11. Godis är gott, försvinnande gott :) .. så är det bara.

    Har också svårt att sluta äta förrän det är tomt i skålen eller påsen.

    Kram elvira

    SvaraRadera
  12. Mums, jag drabbas av samma när det kommer till Nonstop :)

    Kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  13. Aj, aj, aj sånt där är ju livsfarligt! Jag känner verkligen igen mej här!!! Väldigt svårt att sluta ...i tid ..!
    Bara bilden du visar får mej att dreggla!:)
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  14. Ha ha det är ju precis så det ska ätas! Allt på en gång :)

    SvaraRadera
  15. Tro det eller ej men jag smakade dem första gången för ett år sedan hos min moster i Danmark, och de är ju rent livsfarligt goda... Jag är en riktig gottegris, men ostbågar är nog min största bov.
    Ha en riktigt skön helg!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  16. Här har du en "godisråtta" till :) Tur det snart är fredagsmys så man får hugga in.

    Ha en härlig helg!
    /Pernilla

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!