fredag 18 mars 2011

Vårens tvekan

Våren kom, log och vände om...  


Jag håller nog på att bli en riktig svensk medelålders tant, för det enda jag gör är att gnälla om vädret, förfasas över snön som faller och spekulera i när det ska vända på allvar och gå mot varmare tider. Jag får nog ta och skärpa till mig...

Ledig dag har jag iallafall, så idag kan jag tjura bäst jag vill. Det får bli en stor balja kaffe och soffläge istället; jag har ju fortfarande en massa nya TV-kanaler som väntar på att upptäckas!

Önskar er alla som tittar in här en riktigt skön fredag! 

15 kommentarer:

  1. Då är jag också tant!
    Sitter på jobbet och hör att det snöar i Stockholm...alltså snart här hos mig också.
    Jag vill inte ha mera snö nu!!
    Hör du hur jag stampar i golvet?

    Njut av soffläget=))

    SvaraRadera
  2. Hoppas att även din fredag blir jätteskön!

    Kram Annica

    SvaraRadera
  3. Våren har helt klart vänt om igen! Snön vräker ner här också...fy!
    Ja, då är jag riktigt trist som alltid tjatar om vädret...ha-ha!!!

    Hoppas att du får en fin fredag ändå!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Vilken rolig bild!! :)

    Ha en fin fredag, trots snön!

    SvaraRadera
  5. Det var inte kul alls med snön som kom i går. Fy!

    Som tur är töar den ganska fort men här är rejält slaskigt och blött.

    Ha en bra fredag!

    SvaraRadera
  6. Hihi, känner igen mig men tror att det nog gäller en stor del av Sveriges befolkning vid det här laget, ska det aldrig ge sig :).

    Fast jag har hört att det är många plussisar på väg i nästa vecka!

    Ha en bra softarfredag!

    Kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  7. Hejsan.

    Du...jag har alltid skällt på min man som alltid gnäller på vädret...men har upptäckt i vinter att jag blivit precis likadan.....

    Men nu regnar det faktiskt här ,vet inte vad jag ska tycka om det egentligen...

    Önskar dig en fin helg,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  8. Då kommer här ett hej från en tant till en annan!
    Känner så väl igen mig :)
    Har funderat på hur jag överlevt den här tiden förr om åren...

    Nåja, det finns fortfarande hopp om fint väder till helgen. Så kika ut i morgon när du tröttnat på TV:n :)

    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera
  9. Ja, tanttiderna är här för att stanna! Tack för påminnelsen, för du har så rätt - vem brydde sig om vädret för några år sedan? Kan väl aldrig ha varit jag men nu helt plötsligt ska man minsann gnälla vid minsta snöflinga, minusgrad och vindpust. Herregud vilka i-landsproblem, eller hur?
    Ha en fin helg trots snöfallet!
    Eija

    SvaraRadera
  10. Jag lever på hoppet och härdar ut den sista snön som bums ska komma... Men nog är det trist allt, just när man börjat se lite barmark...

    SvaraRadera
  11. Här försöker alla uppmuntrar mig med att "den nya snö tar med sig den gamle" och att det går så fortare!? Jag har varje år svårt att tro på det där...men kanske om några år säger jag samma sak. Just nu undrar jag som varje år, hur snön ska hinna försvinna innan det blir vinter igen.
    Ha en fin helg. Ute

    SvaraRadera
  12. Ja tji fick vi, den bara lurades våren, men den gör nog ett nytt försök till veckan låter det som, så vackert med den förgätmigej i krukan, jag älskar den blå färgen!

    Men TACK för tipsen, jag hade ju alldeles glömt Karin Larsson matta, som jag önskat mej en sådan, en sån skulle ju bli perfekt, det sjuka är att jag bor bara några km fr deras gamla hem i Sundborn, där säljs ju de mattorna också och jag har bara några mil till Mats mattor=) TUR det finns bloggar, vad skulle man annars ha gjort, tack igen för påminnelsen, får se vad det blir men jag tror jag vet vilken jag vill ha, hoppas hallen är klar innan midsommar, det är målet i af =) Ha en bra helg, Mari.

    SvaraRadera
  13. ...jag kom ju på nu när jag gick in till min blogg igen att det är ju faktikst förgätmigej utblandat med lammöron jag har i buketten i den naturvita kannan som syns i min hall i dag... Mari.

    SvaraRadera
  14. God morgon i stugan! :0)

    Du vann min utlottning av en blomlåda från Risbeg Design. Mejla mig din adress på anna_forslund@live.se så skickar vi iväg vinsten på stört! Grattis!

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  15. Ja men nog blev man lite knäckt när man såg snöovädret utanför fönstret i går morse - usch! I dag lyser solen dock, jippie! :-)

    Ha en fin lördag! :-)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!