söndag 6 maj 2012

Back in business

Tack och lov så har faktiskt väderprognosen från tidigare i veckan stämt ganska dåligt. Både lördag och söndag har vi haft sol i "Glesbygd", och även om temperaturen varit bra mycket lägre än för några dagar sedan, så har det varit riktigt behagligt att arbeta i trädgården både idag och igår.

Astrid Lindgren-rosorna på framsidan av glasverandan såg rejält risiga ut, trots den ganska milda vintern, så dem har jag gått ganska hårt åt med sekatören. Det känns alltid lika läskigt, men jag vet att de kommer igen och att det verkligen var välbehövligt.


Mitt balanssinne börjar återhämta sig efter det där eländiga viruset, så nu är jag "back in business" nästan som vanligt igen. Tror banne mig att trädgårdsarbete i lagom dos har varit den bästa medicinen!

11 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Vad skönt att du är bättre!Ja, denna helgen var det allt tur att de hade fel om väderprognosen. Har faktiskt varit ganska hyfsat. Oj vad det blommar fint i dina rabatter!Det är såå underbart att vi går mot varmare skönare tider nu!
    Kram!
    Kristina

    SvaraRadera
  2. Så härligt att du mår bättre, jag håller också till i trädgården för att återhämta mig. Måste vara den bästa medicinen!! Måste ju säga att jag är grymt tacksam över att det inte blev 2 grader och snö i helgen som de sa i början av veckan...

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Oj, har missat att du varit dålig, men skönt att läsa det är bättre! Trädgårdspul är nog en bra medicin:-)
    Jag har klippt ner ganska mycket i år, men man vet ju att det svischar till så gror det av bara farten.
    Ni har så fint:-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Oj.. ert hus är såå vackert!!

    SvaraRadera
  5. Ja, det är en bra medicin med trädgård tror jag. Brukar själv använda mig av den. Billig är den också. Inte som allergimedicinen jag hämtade ut i fredags. Hu!

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Nu har jag letat o letat efter dina pallkragar, behövde inspiration..
    Jag har sett såå mycket fint på vägen, tänk så duktig du är på att odla!

    kram

    SvaraRadera
  7. **Satt & tittade lite på dina bilder nu, sa till min man att jag är så glad att just du/ni köpte "smens" hus. Hur fint ni har gjort & med hur mycket kärlek ni lagt ner i er renovering. Helt underbart! Kramen/Emma**

    SvaraRadera
  8. Så skönt och höra att du är så mycket bättre! Det lät verkligen inte kul det där!
    Javisst, botar det mesta, borde gå att få på recept :) minst två timmars trädgårdsarbete per dag, häärligt :)!
    Ha en fin vecka, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  9. Sååå vacker entré du har!! Sen är det skönt att läsa att du är tillbaka på banan igen, det är aldrig roligt att inte vara i form, och absolut inte så här års...säkert gjorde trädgården sitt till att du mår bättre!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Jag håller med, ut i trädgården bara, terapi och sjukhus i ett ;) Tyvärr inte bra vid foglossning dock, kan numera endast stå på ett ben och hålla mig i dörrposten för att slippa smärta. Men fint blir det hemma!

    Vad roligt att du hittade reportaget! Jag hatar att se mig själv på bild men vi var tvungna... Fast de fick till fina inredningsbilder!

    KRAMAR

    SvaraRadera
  11. Jag tycker ni har ett så fint hus, det ser så väldigt inbjudande ut och nu när gräset är grönt också! Så jättefint!
    Och visst känner man sig förfärlig när man klipper rosorna!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!