onsdag 7 november 2012

Tick tack

För många år sedan kom jag på att det är ganska roligt med gamla väckarklockor. Inte för den skrällande funktionens skull, utan för att de är så himla charmiga i all sin klumpighet. I lägenheten i "Storstad" hade jag flera stycken på en hylla ovanför sängen, men sedan vår permanenta flytt till "Glesbygd" har de inte ens blivit uppackade...


Lite konstigt kan man tycka, för nog hade de passat in hur bra som helst bland all annan gammal "bråte" här på Solhäll! Jag får nog ta på mig fleecetröjan och ta med mig ficklampan upp på vinden och och rota lite i flyttlådorna. Ja, varför inte göra det nu meddetsamma!

10 kommentarer:

  1. Ursnygga klockor!

    SvaraRadera
  2. Fina- jag älskar gamla klockor! just för de mulliga bulliga formernas skulle. :) Giller tick tack ljud också, men mannen hatar det..

    SvaraRadera
  3. Superläckra väckarklockor ... vilken bra idé !!
    Kommer att hålla utkik vid nästa loppisbesök !
    Ha det så bra !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  4. Jättefin inredningspryl
    Fram med klockorna
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  5. Men hallå, klart du ska packa upp dom. De är ju helt underbara! Jag älskar också klockor men jag har bara en.

    SvaraRadera
  6. Så fina gamla klockor du har! Jag har också en förkärlek för de gamla väckarklockorna och har väl några stycken också när jag tänker efter!!! Ja, de är bara vackra i sej själva och behöver ju inte vara igång liksom...!
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Håller med, de har verkligen charm!

    SvaraRadera
  8. Ja, det tycker jag absolut du ska göra. Du kommer säkert hitta andra fynd. Man glömmer så lätt allt bråte man har nerpackat. Jag gör iaf...

    "Bara gör det!"
    Precis som han i Apotekets reklamfilm. Jag gillar den!

    Ha det gott!
    Kram tamara

    SvaraRadera
  9. Gamla väckarklockor är hur charmiga och fina som helst! Varför har jag inte tänkt på det tidigare???
    Nästa gång jag besöker en loppis ska jag faktiskt se om jag hittar en själv. Tror jag ska härma dig lite... Får jag det? ;)

    Ha en toppen-torsdag!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!