torsdag 6 december 2012

Brrrrrrr...

Snöstorm som i Svealand har vi inte haft här nere i söder, men med Skåne-mått mätt får man nog säga att vi har mycket snö ändå. Kallt är det också, speciellt om mornarna när det är dags att traska till bussen. Det konstiga är att jag - som hatar att frysa i vanliga fall - tycker det är riktigt mysigt! Med varmaste jackan, toppluva och rejäla tumvantar klarar man det mesta.


Fast det finns visst en och annan krabat här hemma som inte riktigt delar min åsikt... Vårt vaktlejon  på verandatrappan säger inte "grrrrr" längre, det säger "brrrrrr"! Jag kanske ska ta och släppa in den stackaren i stugvärmen, hehe!

4 kommentarer:

  1. Han är stark! O vacker, så jag röstar för att han ska stå kvar!

    SvaraRadera
  2. I morgon ska jag ha tumvantar! Frös så om fingrarna idag. Kallt och vackert!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilket fint vaktlejon ni har! Ja, han ser nog lite frusen ut!

    Ni har i alla fall lite snö! Här är jag glad att snön ligger stilla idag och det var riktigt fint efter gårdagens djävulsväder när vinden röt runt knuten! Fy, sicket oväder!
    Ja, har man bara rätt kläder är det ju härligt med snö och kyla!
    Ha en härlig fredag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Hih.. stackars lejonet! Det påminner om mina katter när de kommer in... nu dyker de upp och ser ut som vanligt ovanpå men under hänger små snöblollar på rad i den långa pälsen! USCH!(fast det ser rätt kul ut)
    Hur har damen i dammen det då? Är inte hon kall? ;)

    Ha det gott i vintervädret!
    Kram L

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!