onsdag 5 december 2012

Stjärterum

Vårt badrum är inte med här på bloggen så ofta, och nog finns det en orsak till det. Det är nämligen allt annat än glamoröst, hihi! Med sliten gammal plastmatta på golvet, målad bucklig väv på väggarna och en hederlig gammal duschkabin är det ju inte som taget ur ett glassigt inredningsmagasin, precis...

Ett enkelt byte av toalettsits - från vit till svart - fräschade iallafall upp saker och ting här inne lite grann. Och den avbrutna grenen från julstjärnorna i köksfönstret, som jag svor så mycket över, blev faktiskt ett riktigt trevligt inslag i en liten vas på handfatet.


I framtiden kanske vi kostar på en riktig make-over i vårt badrum, men tills vidare får vi jobba med det vi har. Nu letar jag efter ett litet bord eller ett gammalt pottskåp, som jag kan såga ur och ställa under handfatet (som för övrigt måste vara den minsta modell som finns på marknaden) för att dölja de fula rören. Fint med ännu ett loppisprojekt!

10 kommentarer:

  1. Med små medel kan man göra mycket!
    Fint med svart lock=))

    Hoppas att ni har det bra där neråt landet.
    Uppsala är helt lamslaget...
    Jag är nog den enda som tycker att det är mysigt=))

    SvaraRadera
  2. äh du ska inte "gräma" dej över småsaker.. huvudsaken är att du har innetoa..tänk om du skulle ha fått gå ut på "tuppen"..då hade det vart kallt om baken..haha.Men jag vet hur det kan va..du skulle se vårt duschrum/bastu som vi har i källaren.. jag sa en gång åt farmor att det såg ut som ur en tidning från Ryssland.. hon blev lite arg.o sa "ojojoj..inte är det ju så hemskt".. men det är precis så det är..o vi har flere ggr pratat om att börja renovera det..men då inte tiden el pengarna räcker till Här oppe har vi renoveras toan -06..men där skulle jag gärna ha ett dusckabinett..allt vatten flyter ut..så det blir att torka!Men det är en världslig sak sa nalle puh..ha de bra!

    SvaraRadera
  3. Man måste ju ha nått projekt, annars skulle det bli så tackans tråkigt ;)

    SvaraRadera
  4. Rackans! Dumma iPad till att försöka stava själv...

    SvaraRadera
  5. Ja, det gäller att trolla lite med små medel, som du har gjort här! Jag har gjort ett försök i mitt badrum också, men det är lite knepigt när man hyr ett hus och inte kan påverkar de genomgripande sakerna! Jag har i alla fall vintervatten och en ny tvättmaskin, vilket är lyx för mej! En dag kanske jag får ett fint badrum - hoppas det!
    Vilka jättefina kransar du visar! måste försöka få till något här, men idag gick bara inte att vara ute, än mindre plocka ris!:) Sicket busväder! Fick ställa in körövningen! Det gick bara inte att åka in till stan på den öppna vägen! Hoppas att vinden och snön harn lagt sej nu!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Det kan ju faktiskt blir stora förändringar med små medel.

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Jag tycker ni gör så rätt i att ta det långsamt och en sak i taget! Det som funkar ska man inte byta om man inte har en kappsäck full med guldpengar! Det finns bra och enkla sätt att pimpa det som är gammalt och det har ju du gjort förr! (som jag med mitt hemska gamla köksihopplock, men det blev ljusgrått och funkade ett tag till)
    Titta efter små sängbord,sängskåp också, det kan funka det med. Det använde jag!
    Eller sätt konsoller under och såga urhyllorna...

    Du/Ni är så duktiga och det är så kul att se allt för vi är ju lite i samma sits! Vi fritidshusboare! hih..

    Kram från snötäckta Solglänta!
    Linnea

    SvaraRadera
  8. precis så tänker jag, vårt badrum behöver verkligen en rejäl uppfrächning, och ett gammalt fint skåp att ställa under tvättstället hade varit snyggt!

    Ha det bra!
    Ullis

    SvaraRadera
  9. Du är så påhittig så man tänker aldrig på att det är gammalt eller slitet, hela huset verkar andas charm och kuriosa!!Tänker på hur vårt torp såg ut/ser ut innan vi slog klorna i det...!! Inte orkade jag piffa till det som du, fick liksom aldrig snits på det...
    Ha det gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Nej men det ser så fint ut så. Hoppas du hittar skåpet du söker för det skulle nog bli pricken över iet det.
    Ha en fin kväll
    Kram
    AC

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!