lördag 15 december 2012

Shopping, slask och sushi

Idag har vi julshoppat inne i Kristianstad. Jag kan ju säga att julhysterin där var en baggis jämfört med vädret och halkan; regn och blask gjorde alla vägar och gångbanor fullständigt glashala, och folk fick trippa omkring som pingviner för att inte dra i backen. Jag är glad att jag kom hem med lårbenshalsen i behåll!

 

Som belöning efter att ha stångats med x antal andra julshoppare unnade vi oss lunch på Sumo, som serverar stans bästa sushi. Det är egentligen det enda jag saknar från "Storstad", möjligheten att kunna slinka in på kvarterets egen sushibar närhelst andan faller på. I LOVE SUSHI! Jag ska nog bli japan i nästa liv...

8 kommentarer:

  1. Jaaa du, jag har varit och julshoppat i Karlshamn idag, och där fick man också trippa som en pingvin????? Förbaskade halka. Man är ju lika smidig och vig som en elefant på hal is. Lördagshälsningar från Eva L. i Blekinge.

    SvaraRadera
  2. Ååååh, så det vattnas i munnen! Jag är precis som du - det enda jag ibland kan sakna är just sushi! Precis så gjorde jag också och det var ett eldorado av sushiställen där jag bodde nästan mitt i Sthlm!
    Oj, så gott det ser ut! Nu rinner snålvattnet här! Nä...jag får istället äta av min nygräddade fiskgratäng här!! Ha en fin advent!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. så gott det ser ut.
    Ha en fin kväll.
    Kram
    HAnna

    SvaraRadera
  4. Jag var inne en liten sväng på förmiddagen. Det kändes som två steg fram och ett bak när man halkade runt i snömodd och elände. Varm blev jag och trött också. Åkte hem och skrev resten av julklapparna på en lapp som jag gav till maken.
    -Detta får du ordna, sa jag.

    Hoppas det blir som det står i prognosen, -2 och nysnö på julafton.

    Kramar

    SvaraRadera
  5. I fortsättningen behövs en varning innan du lägger ut sånna här bilder!
    Jag trodde jag skulle springa ner till er för att roffa åt mig det sista som var kvar.. En läste jag resten...
    Åååå älskar sushi! Enda jag saknar med "stan" jag me.. Sumosushi är fantastiskt!

    SvaraRadera
  6. **Ahhhh ska precis lägga mig, tänkte bara kolla runt lite, o nu är jag sjukt sugen på sushi!!!!!!**

    SvaraRadera
  7. Önska dig en japansk kokbok till att börja med, tillverka sedan sushi själv. Då kan man få det PRECIS när man vill!

    KRAM

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!