onsdag 2 januari 2013

Årets färg 2013

Jag visste det; årets färg är grön! Emerald (smaragdgrön) för att vara mer exakt. Det är det "creddiga" engelska färgteknologiföretaget Pantone som har kommit fram till det i en omröstning på sin hemsida.


Min favorit i tävlingen var förvisso en annan nyans av grönt, nämligen den ljusare och mer grågröna varianten Greyed Jade. En stor burk sådan färg tror jag skulle komma väl till pass här hemma inför loppissäsongen 2013!


Om någon är nyfiken på vilka de andra färgfinalisterna var, så kan ni hitta dem här. Vilken färg är er favorit?

12 kommentarer:

  1. Jag tyckte om den där linnefärgen.
    Och den ljusare grönt tyckte jag också om.
    Den skulle jag kunna tänka mig på ett gammalt skåp=))


    SvaraRadera
  2. Yes, min favorit vann!
    God fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Min färg är blått. Jag har en nysydd vepa med retrobilder på i dina färger till salu, om du vill se den kan du höra av dig.

    Kram EvaA

    Ps. som du vet bor jag i glesbygden som jag kan visa sig den.

    SvaraRadera
  4. Blått, blått är min favorit färg. har alltid vart det.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Jessica, grannen2 januari 2013 kl. 18:24

    Hur ska jag kunna välja? Som den estet jag är i själ och hjärta älskar jag färger, ljusa som mörka, vitt som svart! :D

    SvaraRadera
  6. ...lunas
    de miel
    con luz
    y mi piel
    del contraluz
    a Navidad
    con paz
    y felicidad
    FROKEN GRONS para tí...

    mi flor preferida es la amaralis roja.

    desde mis Blogs Horas Rotas y Aula de Paz
    venturoso AÑO 2013.


    j.r.s.

    SvaraRadera
  7. Snygga båda två! Mina färgfavoriter växlar lite - för mej handlar det om kombinationer så att färgerna kommer till sin rätt!
    Jag har märkt att jag är lite svag för plommonlila och purpurrött!

    Men jag gillar också en lite "tröttgrön" färg lite som Greyed Jade här! Snyggt!

    Ha en fin vardagskväll!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Länge, länge sen sist! Hoppas allt är bra med dig! Jag har haft bloggtorka hur länge som helst, men nu är jag lite tillbaka i verkligheten igen :-).

    God fortsättning på det nya året!
    Kram /Åsa

    SvaraRadera
  9. Jag håller med dig ,gillar greyed Jade bäst
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  10. Tender Shoots. Absolut. Alltid.

    SvaraRadera
  11. Jag är ju också svag för grön, gärna den lite ljusare annars var inte andra favoriter med som silvriga bladverk:)
    Jamen då så, då får jag tänka gröna mattor i år när jag ska komponera framöver!

    Ha det fint,kram Marie-Louise

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!