torsdag 3 januari 2013

Hej då julen!

Igår började jag plocka undan julen här hemma. Innan jag packade ner allt i lådor samlade jag allt småplock och pynt på matbordet i gröna rummet och lekte en stund med kameran. Här kommer de garanterat sista bilderna från julen 2012 på Solhäll.






Granen och julstjärnorna i fönstret får kanske stå kvar ett tag till, men julgardiner och adventsstakar är redan nerplockade för den här gången. Nu vill jag ha tulpaner, tulpaner, tulpaner i mängd! Dags för ett besök i blomsteraffären!

9 kommentarer:

  1. Visst är det skönt när man kan plocka bort julen? Lika mysigt som att ta fram den :) Må väl! Anna

    SvaraRadera
  2. Ja nu är det bara att ta nya tag och ladda för våren!!!!!
    /Annika

    SvaraRadera
  3. Julstjärnan tänker jag låta hänga uppe ett tag till men allt annat ryker i helgen!
    Känns skönt med nytt år, ny luft på något sätt=))

    SvaraRadera
  4. Japp, nu åker alla tomtar och in med ljusgrönt i vilken form som helst:)

    Ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  5. Fina saker...men känner som du, nu får det snart vara nog, in med våren!! Å för att hjälpa den lite på traven så får det bli en massa vårblommor...
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Blomsteraffären ska jag besöka imorgon är det tänkt. Vill ha lite nytt + att mamma önskar sig blommor och henne ska vi fira i helgen.
    Julen är kvar här men den åker nog bort om ett par dagar. Granen barrar jättemycket.

    Fina bilder du fick när du lekte med kameran. Det är ju inte många bilder man får till nu annars. Mörkt!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Jessica, grannen3 januari 2013 kl. 19:30

    Ja nu känns det skönt, julen är tillbaka i källaren och granen skyddar rosorna mot barfrost och vårsolen :)

    SvaraRadera
  8. **Jag ska nog suga lite till på julkaramellen, så julen får stanna lite lite till här hemma. Men visst börjar det klia lite i vår-fingrarna =) ha det gott i solskenet idag/Kramen**

    SvaraRadera
  9. Ja oj tulpaner..de är fina..Man längtar lite efter våren nu. Jag blir så trött på dethär med blogger..nu jävlas"de" med mej o jag får inte lagt in nå bilder då jag skulle skriva ett inlägg..o det står inte att jag har överskridit min mängd..utan det är bara en massa förkortningar av ..ja jag vet inte vad!..förrut har det stått "Bläddra"..o vips så har ju bilden åkt in på bloggen..Nu vet jag inte hur jag ska göra..

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!