måndag 14 januari 2013

Bakbordseffekten

Ni vet hur det kan vara när man kommer hem med något nytt som man egentligen inte har någon plan för, och innan man vet ordet av så har man börjat flytta runt halva sitt bohag? Precis så har det blivit med det där gamla bakbordet från lördagens inlägg.

Under min lilla favorithylla i köket står microvågsugnen på ett gammalt telefonbord från 60-talet; en provisorisk lösning från början som av någon anledning har blivit permanent. Det är praktiskt, men det ser i ärlighetens namn lite småskräpigt ut. Dessutom har vi världens bumligaste micro från 1995... (Bilder från iPhone igen.)


Igår testade jag hur det skulle se ut om man ställde bakbordet under hyllan. Jag lånade in det lilla vita bordet från gröna rummet, och nog kan man ganska enkelt konstatera att det ser betydligt trevligare ut. Köper vi en ny micro i mindre modell (jag använder den egentligen bara till att värma kaffemjölk och till micropopcorn...) så skulle den kunna få plats på en pall eller ett hyllplan undertill.


Fast just det här lilla vita bordet får flytta tillbaka in i gröna rummet igen; det passar så perfekt där det redan har sin plats. Men nu har jag ju ett nytt loppisprojekt: Att hitta något annat att ställa bakbordet på i köket. Vilken tur jag har!

15 kommentarer:

  1. Men sååå fint det blev. Du får skffa ett vitt bord till. för detta blev så bra. Och en sådan mysig hylla :)du har på väggen.
    Ha de gott kram Maria

    SvaraRadera
  2. Det är så det ska vara med bra fynd! Mycket grönt på bilderna, I like!

    KRam

    SvaraRadera
  3. Jag känner igen mej alltför väl! En grej kan bli rena flyttprojektet som genererar en massa annat!
    Det ser betydligt finare ut på andra bilden, men micron är ett dilemma - den tar plats och är oftast ful!
    Jag brukar lägga en kökshandduk över den för att slippa se eländet! :)

    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Eller så kanske du kan snickra ett underrede till bakbordet?! :)

    Eller så går du på loppis och letar lite till, det är ju så kul!

    Lycka till med rockarden, så blir det ofta här också, när man börjar flytta får man hålla på.

    Marie

    SvaraRadera
  5. Bra att ha en "riktig" anledning att gå på loppis. Nu finns det ju inte en chans att du kan hoppa över nå´n i närområdet (fanns kanske inte innan heller).
    Det var supersnyggt med det vita bordet som "underrede".
    Ulrika

    SvaraRadera
  6. Tänk att ett gammalt bakbord kan bli så snyggt, när det är rätt placerat!! Kanske nytt bord till gröna rummet istället...??!! Och ja, jag känner igen det där, man har saker som inte riktigt hittat sin rätta plats än, och som man under tiden flyttar runt som den värsta cirkusföreställning...!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Hahaha, en riktig lyllos faktiskt. Gillar dina hemmatillverkade ord - bakbordseffekten. Kanske något för nästa utgåva av SAOL?

    Kram

    SvaraRadera
  8. Det är ju en trevlig syssla att prova runt lite sådär. Tänker fortfarande på ditt bakbord. Vill ha!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Det där var riktigt snyggt! Bra orsak att få loppa alltså :) Anna

    SvaraRadera
  10. Hahaha, ja snacka om skillnad! Tror inte ens jag sett Micron hos er, för mycket annat grannt att glo på!

    SvaraRadera
  11. Åh så fint det där blev!
    Kul att ni har så gammal micro. MEN... vi har en ännu äldre! hihi.. Vår micro (för övrigt kallar vi den klumpen för "jumbo") är från 1989! Det är inte klokt! Det är min man som inte tycker ny micro är nödvändigt än. Hmmm....
    Den värmer i alla fall jättebra!
    Ha det gott fröken Grön!

    kram Linnea

    SvaraRadera
  12. Visst blev det bra och jätte fint!!
    Nu fick du en bra anledning att springa på loppis:)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  13. Haha, sån tur att man kan låna saker av sig själv. Väldigt praktiskt emellanåt! Den nya lösningen blev ju himlarns snyggt också.

    Vad gör du nu med det gamla 60-tals bordet. Säljer det på loppis?!

    Tamara


    SvaraRadera
  14. Detta blev bra !! Blev riktigt fint..så nu får du leta på loppis efter ett bord..vi hade precis en sån micro..o efter det en "silverfärgad" som va lika stor!! Men sen köpte jag en liiiten en,,det är ju sällan man använder dem, men vill inte va utan heller.kram..

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!