söndag 6 januari 2013

Hej hej Monika

Redan till förra årsskiftet lovade jag att bli lite mer experimentell i köket och prova nya recept åtminstone någon gång i veckan. Ändå har det blivit förvånansvärt mycket färdigköpt tomatsoppa i år... Men man är ju inte sämre än att man kan prova samma löfte i år igen. För att öka oddsen för att lyckas så önskade jag mig Monika Ahlbergs nya fina kokbok i julklapp. 


Tomten hörde min önskan, så nu finns det ingenting att skylla på. Idag provar jag på torskbullar i gräddsås med färsk basilika, ingefära, chilifrukt och spenat. Mums!

11 kommentarer:

  1. Samma tanke här med jämna mellanrum. Den boken ger dig säkert mycket inspiration.
    Lycka till...
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  2. Den boken förpliktigar ska jag säga....hi...hi...
    Lycka till med middagarna,

    Kram

    SvaraRadera
  3. Tomten verkar ha varit lyhörd i jul, hihi!
    Så gott det låter..mmmums.

    kram

    SvaraRadera
  4. Låter gott lycka till
    Ha en skön söndag

    SvaraRadera
  5. Tänk så lätt det är att falla in i redan trygga vanor när det gäller maten! Klokt av dej att ändå försöka dej på lite annat! Jag ska också försöka tänka i lite andra banor när det gäller maten!
    Vilken spännande kokbok det ser ut att vara! Lycka till!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Klart du ska laga mat själv i ditt fina kök. Med så fin bok blir det säkert både lätt och roligt. Behöver du ännu mer inspiration så finns det gott om trevliga matbloggar att hämta enkel och vardaglig inspiration ifrån.

    Kram o lycka till!

    SvaraRadera
  7. Det var i sanning en "god" bok :)

    SvaraRadera
  8. Tänk, den boken fick jag med av Tomten. Har dock inte lagat något från den än. Vill gärna veta vad du tyckte om dagens rätt som ni gjorde...

    SvaraRadera
  9. Låter som ett bra löfte! Jag borde med... men blir mer intresserad av din tomatsoppa, låter lättare...

    Stora kramen och gott nytt år!!

    SvaraRadera
  10. Låter ju gott, och vilket trevligt namn hon har ha en go vecka kram Monica

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!