söndag 9 juni 2013

På hörnet

Idag har jag inte ens varit utanför grindhålet. (Även om jag nu framåt kvällen fick världens sockerabstinens och nästan var på väg ner till affären för att bunkra snask...) Jag har skrotat runt i trädgården hela dagen; rensat lite, grävt lite, planterat om lite, vattnat lite. Och så lite rabarberpaj och iste på det; sämre dagar kan man ha! (Inte konstigt att jag känner mig som en sockerknarkare...)

Jag har skruvat bort underredet på symaskinsbordet, tvättat av det och lagt på en gammal skåpslucka som temporär bordsskiva. Nu står det på hörnet mellan huset och ladan, som ett ganska desperat försök att piffa upp en i övrigt ganska skräpig och ogräsöverväxt uppfart. Tänk vad bra att man kan låta kameran utelämna de delar man inte vill visa, hehe!


Efter fyra ljuvliga dagars ledighet har jag nästan gått in i semestertillstånd. Märkligt hur snabbt det går att stänga av jobbknappen, gå ner i varv och lägga sig till med ledighetsrutiner. Men jag får nog ta och hitta på-knappen igen, för imorgon är det måndag och dags för ytterligare två veckor på jobbet. Fast jag ser redan fram emot fina kvällar i min lilla trädgård!

4 kommentarer:

  1. Låter som en härlig dag!! såå skönt att bara vara ibland. Jag har haft några hektiska veckor men har haft en liknande dag här hemma...solokvist!!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Jessica, grannen9 juni 2013 kl. 22:50

    Det blev så snyggt så, o det står bra där så jag kan spana på det när andan faller på... O tack igen för isteet!

    SvaraRadera
  3. Den där gillar jag!
    Och ska jag vara helt ärlig så gillar jag det där med sockerknarkare också, hehe.
    Vad sägs om att vräka i sig en hel rabarberpaj själv?! Skäms inte ens utan den var behövlig till nya boken jag börjat läsa tänker jag!

    Och tack fina du för din kommentar på min födelsedag.
    Den gick rakt in i hjärtat!

    SvaraRadera
  4. Åh, så snyggt det blev och så fint att ha den utomhus! Nu blev jag riktigt taggad!
    Kram
    LIsa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!