fredag 29 november 2013

Ambiance

Idag tog jag mig en tur till Blomsterlandet i Hässleholm för att riktigt komma i adventsstämning. (Det regniga vädret idag bidrog ju inte så mycket till det annars.) Väl där inhandlades lite smått och gott att pynta med både inne och ute. Årets amaryllis här hemma (för jag köper alltid bara en enda) blir av sorten Ambiance, som får vita blommor med röda strimmor. Jag har planterat den i en gammal smörbytta som jag hade hemma på kökshyllan.


Mest nöjd idag är jag nästan annars över det lilla ljusnätet jag har fått upp på blåregnspaljén på laduväggen, men den fastnade tyvärr inte så bra på bild i mörkret. Imorgon ska ytterligare en ljusslinga få komma upp på mitt rostorn i trädgården. Det är ju redan julgransformat, så det borde kunna bli bra. Men först blir det nog en runda på julmarknad, både i Norra Sandby och vid Tydingesjön

6 kommentarer:

  1. Nä, ingen julstämning här heller precis i regnet.
    Låter mysigt att gå på julmarknad.......det gör jag på Söndag här i stan.

    Ha en skön helg,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Härligt med flera ljusslingor ute - särskilt vid den här tiden. Smart med rostorn och julgran i ett :)
    //Din namne i Värmland

    SvaraRadera
  3. Kan också rekommendera julmarknaden på Regionmuseet i Kristianstad på söndag. :)

    SvaraRadera
  4. Så adventsfint!

    Adventshälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  5. Visst är det fint med amaryllis och vilket fint namn din har! Jättesnyggt med de tvåfärgade! Kul att bli inspirerad hos blomsterförsäljarna så här års.
    Ja, nu är det stjärnor och ljusslingor som gäller här också!
    Ha en fin helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!