fredag 8 november 2013

Första lördagen av två

Idag skiner det en novembersol över "Glesbygd", och jag går hemma och pysslar. Jag kunde inte hålla mig längre, utan har smygpyntat med två små tujor på stam och lite grön mossa ute på glasverandan. Fast solen och den gröna gräsmattan gör onekligen att det fortfarande känns ganska långt kvar till advent...


Att jobba 20% mindre det här läsåret är verkligen en av mina bästa investeringar. Jag känner att jag är piggare hela vecka och hinner få mer gjort; både sådant jag borde göra och sådant jag vill göra. Min vecka har verkligen fått ett luftigare upplägg. Igår kom jag på att torsdagar faktiskt har försvunnit och att veckan numera ser ut så här: Måndag, tisdag, onsdag, fredag, lördag, lördag, söndag. Inte alls dumt! 

7 kommentarer:

  1. Fint det blev med tujorna i de vackra krukorna.
    Kan förstå att det känns gott att gå ner lite i arbetstid..............två Lördagar låter perfekt!

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att det är godisdagen som upprepar sig! Hahaha

    SvaraRadera
  3. Klokt val av dej att gå ner i tjänst! Det har jag alltid gjort och det har det varit värt - bättre med tid än pengar! :)

    Vilken jättefin ram och så härligt med grönmossan!

    Ha en fin fredagskväll och helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Så härligt att du kan ha ett sådant schema nu. Unnar dig det och hade själv gärna haft det likadant.

    Kram

    SvaraRadera
  5. You have make a beautiful photo!
    Greetings, RW & SK

    SvaraRadera
  6. Härligt att kunna prioritera det viktiga i livet. Så har jag också gjort och känner som du. Livskvalitet på hög nivå. Ann-Charlotte.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!