tisdag 12 augusti 2014

Serenade

Häromdagen slank jag inom Växtmästaren för att köpa lite nya krukväxter, men jag kunde naturligtvis inte låta bli att även komma ut med två fina höstanemoner. Ett säkert tecken på att jag har påtat trädgården alldeles för lite i sommar. Nu när det börjar bli svalare ute är det nog dags att ändra på det!


Kan man annat än älska anemoner? Så vansinnigt skira och vackra, och knopparna är nästan lika vackra som blommorna. 


Just den här sorten heter "Serenade". Långa och gängliga står de nu på ladutrappan och väntar på plantering. 


Någon plan för var jag ska ha dem hade jag naturligtvis inte när jag köpte dem, men varför ändra på ett vinnande koncept? Det där brukar alltid lösa sig.

7 kommentarer:

  1. Det var det där med långa och gängliga....mina brukar dippa ganska raskt tyvärr och regnar det som idag , ja då blir de väldans jordbundna.
    evalott

    SvaraRadera
  2. Vilka fina anemoner! Jag gillar din blogg! Ha en fin dag :)

    SvaraRadera
  3. Åh så fina! Höstanemoner är bara helt underbara.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Visst är det fint med höstanemoner, så tacksamma dessutom!
    Ser att dina har lite skarpare färg än mina på torpet! Tänk bara på att de förökar sej!

    Ja, nu behöver man påta i trädgården lite efter all slapphet (talar för mej själv):)
    Ha en fin fortsättning på veckan!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. En av mina absoluta favoriter! Älskar höstanemon! Tror nog att du hittar en passande plats! :)
    Kram Marie L

    SvaraRadera
  6. Serenade har jag aldrig provat, så fina de var mot det faluröda.

    SvaraRadera
  7. Jag älskar höst anemoner.Jag gör samma sak hela tiden köper massor som sedan står på kö för att jag har ingen qaning vart dom ska planteras.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!