lördag 19 september 2015

Blombord

Den största av välgörenhetsloppisarna i "Glesbygd" har flyttat till större lokaler. Det var vi naturligtvis tvungna att kolla in idag, och knappt hann vi innanför dörrarna förrän jag stod där med ett litet blombord i händerna. Femtio kronor! Om inte annat kommer jag kunna ha det ute i växthuset nästa sommar, fast just nu står det under västerfönstret i gröna rummet, där det skymmer det tråkiga elementet riktigt bra.


Det är utrustat med världens bästa zinktråg; verkligen som gjort för att ha blomkrukor på. Till advent kanske jag kan tota ihop något fint litet arrangemang med grön mossa och blommor direkt där i baljan. Kanske till och med ett litet julkrubbsdiorama, hihi!


Jag plockade ihop lite vad jag hade hemma så länge; några gröna växter (den på bilden i ärggrön kruka från Fröjd), en glasflaska från Blomsterlandet och en sprayflaska från Indiska. Man tager vad man haver, helt enkelt. (Och vid det här laget haver man ju som bekant en hel del i sina skrubbar och förråd...)


Jag kan inte säga annat än att loppisarna "Glesbygd" är magiska! De levererar verkligen skatt efter skatt. Och tänk, det blev ändå pengar kvar till lördagsgodis, hihi!

10 kommentarer:

  1. Ih, hvor fint! Et blomsterbord - det mangler jeg da ;-) Jeg kan godt forstå at du allerede tænker på at julepynte det. Det skal blive godt!

    SvaraRadera
  2. Underbart, blombord och lördagsgodis 👍

    SvaraRadera
  3. Jag älskar ditt gröna rum!!!Jättemysigt!!!
    Vilken tapet har du på väggen? Trevlig helg!
    Med vänlig hälsning Pernilla

    SvaraRadera
  4. Hej Pernilla!
    Tapeten heter "Berit" och kommer från Sandbergs kollektion "Anno 1905". Vi satte upp den 2008, men den ska nog fortfarande gå att få tag i, kan jag tro.
    Tack för din kommentar!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Ja, det må jag säja - vilken tur du alltid har - eller kanske den rätta "loppisnäsan" för att hitta fynd, som passar hemma hela tiden! Detta var ju toppen och så användbart med zinkinsatsen och allt! Så fint du har gjort också!

    En fortsatt härlig helg önskar jag dej!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. ...och tusen tack för gullig kommentar hos mej i nostalgitemat!
    Hoppas snart få se en bild på Fröken Grön i unga år! :)
    kram igen!
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Men vad fint! Och snyggt du gjort i bordet med lite olika grejer!
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Du är en hejare på att fynda!
    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  9. Amen hjälp vad fint! Avis!! Fast man måste ju gå på loppis för att göra fynd och det gör jag nästan bara på sommaren någon enstaka gång...
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  10. Viket bord! Finns inte ord för det. Nu blir jag riktigt avis. Ett sådan skall jag leta efter. Hade varit perfekt till mina spenatplantor som jag skal odla inne i vinter. 50:- är dessutom oförskämt billigt.
    Ja burkarna i grönt vore ju toppen snyggt hos dig.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!