tisdag 29 september 2015

Låt hösten vara!

Vår lokala matbutik har tagit fram julmusten. I september??? Jag dör... Hösten har ju just börjat! I ren protest marscherade jag till byns finaste lilla blomsteraffär och lät fröken F fixa en rasande grann höstbukett till mig. Hortensia i skiftande rostrosa och gröna färger, gerbera i starkt orange, bär på kvist, fluffiga gröna blad och knalligt vinröda eklöv hjälpte mig att komma över chocken.


Kanske börjar jag förvandlas till en riktig gnälltant, men jag är absolut inte redo för jul redan i september. Kan vi inte bara få njuta av varje årstid för sig? Tids nog kommer jag att längta efter att dra igång adventspyntandet, men inte än på länge. Låt hösten få vara primadonna ett tag!

10 kommentarer:

  1. Ursäkta, men... Gud vad gott det lät med julmust! Men absolut, alldeles för tidigt!!! Nog kan jag vänta till december allt. Buketten är så vacker, tur du blev lite upprörd så du fick den i din ägo 😂

    SvaraRadera
  2. Visserligen smakar julmust mums... TILL ADVENT. Men nu låter vi hösten få vara, jisses!!! Finfin bukett! ;) kram piah

    SvaraRadera
  3. Håller fullständigt med, låt oss njuta av var årstid ifred.

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är det väl märkligt! Varje årstid bör få njutas ifred!
    Samma sak med semlorna som man börjar sälja redan annandag jul, kanske ännu tidigare! Hm...!
    Du fick i alla fall en fin och höstlig bukett med dej hem! ÅH, så fin den är!
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Nej, der er heldigvis længe til jul! Du har ret: Lad os nu lige nyde efteråret. Godt du fik en buket der kunne gøre dig efterårsglad igen :-)

    SvaraRadera
  6. Jeg er så enig med deg i det , og misliker at de begynner å dra frem julen alt nå. Fin kveld til deg !

    SvaraRadera
  7. Haha..ja, jag kan bara hålla med!! Var på Rusta häromdagen och där hade dom börjat packa upp julsaker..! Kom på mig själv med att jag nästan stod o gapade, på tok för tidigt!
    Kram Marie L

    SvaraRadera
  8. Sant, låt hösten vara ifred, basta! Ingen jullängtan här på länge! Nej, den enda årstid jag längtar efter när jag är i en annan är våren... när vintern är lite seg så längtar jag efter våren, sen är ju sommaren härlig men inte vill jag att våren skall ta slut för det, samma med hösten.

    Må gott och njut av din vackra bukett, klokt köp!
    Gunilla

    SvaraRadera
  9. Håller helt med! Själv har jag knappt släppt taget om sommaren.

    SvaraRadera
  10. HELT RÄTT INSTÄLLNING! Mindfulness, lev här och NU och njut av hösten!
    Skorpan

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!