lördag 24 oktober 2015

Före julen kommer påska

Om jag nu ändå måste börja förlika mig med att julen startar redan i oktober, så är det väl lika bra att börja planera för påsk också. Så tänkte jag där jag stod i en av våra lokala välgörenhetsloppisar i förmiddags och fick syn på den här knallgula kaffekannan. 


Den var ju bara för rolig för att lämnas kvar där på hyllan! Tänk att stoppa påskris i den, eller varför inte en härlig bukett påskliljor eller tulpaner? Är det inte det perfekta påskpyntet, så säg? Nästan lite Pippi Långstrump, så där. (Varför åka till Blåkulla när man kan åka till Villerkulla, hehe!)


Jodå, så att... Det gäller ju att vara ute i god tid med förberedelserna!

6 kommentarer:

  1. En mycket passande påskkanna! Ja,det gäller ju att var ute i god tid! Själv tänker jag hellre på påsk än på jul!
    Ha en fortsatt skön helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Ja, du kan verkligen fynda! Snygg!
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Snygg! Vilka kap du gör hela tiden,imponerad! Grattis!

    SvaraRadera
  4. Urläcker kanna! Varje gång jag läser om dina fynd får jag värsta loppis-suget, men det är i princip bara på sommaren och på landet som jag kommer iväg. Avis!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  5. Var och storhandlade igår och insåg att jag på en och samma stormarknad kunde köpa halloweensaker, julpynt, semlor och tulpaner. Så om du vill ha påsk i oktober så går det säkert finfint. Köp lite lösgodis och festa på. :-)
    Förövrigt är kannan jättefin. Du har sannerligen näsa för sånt där.
    Må bäst!

    SvaraRadera
  6. Så fin kanna.
    Ha en fortsatt fin söndag!
    Hanna

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!