torsdag 22 oktober 2015

Lite piff på trappan

Aningens lite höstpiff på verandatrappan blev det också igår. Kryssbollen stod där ju sedan tidigare, men fick sällskap av en lykta och en pumpa. Den sistnämnda ska jag nog karva till allhelgonahelgen. Inte för att jag är så mycket för Halloween, men just den traditionen tycker jag är ganska läcker. 

¨

Ser ni förresten stockrosen som blommar till höger i bild? Och gräsmattan som fortfarande är makalöst grön och frodig? Det är visst inte alla som har fattat att det snart är november...

1 kommentar:

  1. Så välkomnande på din veranda! Gräset är makalöst att växa denna höst. Varje gång tror man det är sista klippningen, men jag är minsann inte säker på att det är slut med klippandet ännu. Stockrosorna har dock gett upp här.
    Oavsett pumpatradition eller ej, så piggar de upp med sina lysande färger. Ska faktiskt karva en idag och koka pumpasoppa till lunch.
    Ha det så gott i helgen
    Anette

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!