måndag 12 oktober 2015

När det går upp ett ljus

Den senaste veckan har jag gått och gnällt över hur mörkt det helt plötsligt har blivit ute. Det har det ju förvisso också, men det blir ju inte precis bättre av att utebelysningen inte funkar. Häromdagen insåg jag nämligen att lampan ovanför glasverandans pardörrar förmodligen inte har lyst på hur länge som helst. Dags att byta glödlampa, med andra ord!


Att det fortfarande är mörkt både morgon och kväll är väl ett oundvikligt faktum så här års, men det underlättar ju iallafall lite grann om belysningen fungerar som den ska. Tur att det går upp ett ljus för en ibland, både bildligt och bokstavligt talat...

4 kommentarer:

  1. Slumpen förde mig till din blogg för länge sedan. Tittar in då och då och blir alltid lika glad av det du visar och skriver om. Har inte tidigare lämnat någon kommentar (har ingen egen blogg) men kände nu att det var dags. Stort tack för alla fina bilder och texter med skiftande innehåll som du delar med dig. Gillar din/er stil, det gröna sköna och alla loppade prylar, underbart.
    Ha det gott!
    Kram från Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Ja, usch och fy så mörkt det har blivit om kvällarna. Jag som bor i skogen och är rysligt mörkrädd har svårt att få till kvällspromenaderna nu... Kommer bara snön så blir det ju lite ljusare ute :)
    Ha det gott!
    /Annica

    SvaraRadera
  3. Ja, nu behövs det fungerande belysning. Tyvärr är min hall-lampa inte lika lätt åtgärdad som att bara skruva i en glödlampa. Spotlight-ramp med okänt fel är inte det lättaste. Men jag måste göra något åt den, för det är rysligt mörkt att komma hem och inte kunna tända en hallampa.

    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!