torsdag 7 januari 2016

Ja se det snöar!

Sent nu i eftermiddag hittade snön även till de nordöstra delarna av Skåne. Äntligen, säger jag! Om det ändå ska vara vinter och kallt, så vill jag gärna ha lite snö som lyser upp tillvaron. Nog är det lite mysigt ändå? När jag kom hem från jobbet för en stund sedan och ändå var påbyltad med varma kläder, så passade jag på att ta ett varv runt huset med kameran. Här kommer ett litet bildsvep. 




Solhäll ser ut som rena rama smurfhuset, hihi! (Vitbalansen blev visst lite blå.) Det sägs att det ska snöa flera dagar i rad, så kanske kan det bli några bilder i dagsljus till helgen också.

7 kommentarer:

  1. Så mysigt och hemtrevligt det ser ut !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  2. Instämmer helt och fullt. Snö i lagom doser är perfekt nu när det ändå är kallt. Kan det dessutom komma så lite att man inte behöver skotta eller att det åtminstone är fluffig och lättskottad snö så är jag överlycklig.

    Lite roligt att vi har varsitt bildsvep över våra hus idag!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad gulligt det ser ut i skymningen. Om du ställer in kameran på RAW kan du ändra vitbalansen i datorn. Bara ett tips. Kul att du följer med på min resa.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  4. Så vinterlikt och vackert med snön! Det känns banne mej mer jul NU än när det var jul!
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Ja, det blir mycket finare med snö när det är vinter. Här har vi haft snö nu sedan slutet av julhelgen.

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  6. Thanks a lot, I love seeing those images, Thanks for your effort

    Hugs from the South of Spain where we never see the snow, at least in my city, hehehe

    Marina

    SvaraRadera
  7. Ja fint med snö men men vårlängtan är påtaglig!, Ditt nyårslöfte tar jag med till mig en bukett till hemmet varje vecka är ett måste ,,tills de finns i trädgården! Ha en go söndag!!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!