fredag 25 mars 2016

Omständigheter

De senaste dagarnas blogginlägg har varit schemalagda i förväg, eftersom maken och jag har varit på resande fot. Resans egentliga mål var Madrid, men på tre dygn har vi hunnit besöka hela fyra olika europeiska huvudstäder: Köpenhamn, Wien, Madrid och London. Omständigheterna kring vår resa blev nämligen otroligt mycket mer dramatiska än vad vi hade räknat med, då vi undgick de tragiska händelserna i Bryssel (där vi skulle ha mellanlandat och bytt plan i tisdags) med ett par timmars marginal. Istället för det tidigare morgonflyget hade vi valt att boka in oss på 11.35-flighten med Brussels Airlines från Kastrup, men av skäl som vi alla känner till kom det där planet aldrig iväg...


Det har onekligen varit några omskakande dagar, men mitt i allt så har vi också haft en fantastisk (om än kort) vistelse i ljuvliga Madrid. Nu är vi iallafall åter på svensk mark, och när mina tankar har 'landat' lite grann så ska jag berätta mer om Madrid någon dag framöver. Ikväll är jag mest lycklig över att få gå och lägga mig i min egen trygga säng. Och att ödet var på vår sida tisdagen den 22 mars...

2 kommentarer:

  1. Omskakande kan jag tänka mig. Varm kram!

    SvaraRadera
  2. Ibland kommer ödet lite för nära - skönt att höra att ni var på rätt sida om "om bara vi hade...". Kram Elin

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!