onsdag 20 april 2016

Rose Clair

Jisses, så härligt vårväder det har varit idag! Efter att ha suttit inomhus på jobbet ända fram till 16.00, så kastade jag mig i bilen och körde en premiärrunda till plantskolan på orten där jag jobbar. (Den ligger oroväckande nära min arbetsplats...) Utebutiken hade redan börjat fyllas med härliga perenner, och där och då bestämde jag mig för att köpa ett helt flak med spansknäva 'Rose Clair', som jag vet blommar med mängder av ljuvligt rosa blommor hela sommaren och långt in i september.


Väl hemma igen hann jag knappt innanför dörren förrän jag var på väg ut igen, iklädd full trädgårdsmundering. Raskt grävde jag bort en lång gräskant på framsidan av kastanjestaketet nere vid köksträdgården och pillade ner alla nävor på rad där. Hoppas det blir den där maffiga masseffekten jag har en bild av i mitt huvud. 


Jisses, så gott det var att äntligen få gräva och böka i jorden igen! Nu funderar jag på om jag ska gräva ner en liten rad med natursten i nivå med gräset i framkant, men det får bli en annan dag. 

5 kommentarer:

  1. Det kommer att bli jättefint! Jag har just Rose Clair som kantväxt i en rabatt och jag kan garantera att de växer och blommar så det står härliga till! :)
    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Åh, det kommer att bli helt perfekt, tror jag! Kan riktigt se de små rosa blommorna i en kaskad mot staketet! Vad smart att du hittade en ny plats att plantera på, jag konstaterade just idag att jag inte har en aning om var jag ska sätta alla sommarblommor jag drivit upp. Det blir inte så många grönsaker i köksträdgården i år, kan jag konstatera!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  3. Åh vad härligt, det är så fint med masseffekt av blommor! Tror det blir väldigt bra vid staketet. Blir nog en tur till perennavdelningen för mig också denna vecka. Har utrymme att fylla i två rabatter och vem vet....kan ju bli någon ny rabatt också....
    Kul att du kan börja med trädgårdspyssel igen.
    Ha en bra dag/kväll!/Nettan

    SvaraRadera
  4. ditt staket är ju super snyggt, har det stått ute i vinter ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp! Blir bara snyggare och snyggare med tiden. Kastanj är supertåligt!

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!