fredag 5 augusti 2016

Dag i Småland

Då maken har en familjegrav att besöka i Ryd (6 mil härifrån), så gör vi små avstickare dit då och då. Och då jag som av en händelse råkade ha min första lediga dag sedan jag gick ner i tid på jobbet idag, så passade vi på att göra en liten utflykt över smålandsgränsen.


När vi ändå var ute och åkte passade vi naturligtvis på att stanna på en massa trevliga loppisar och antikaffärer, både på vägen dit och hem. Här är en lista för er som händelsevis är i krokarna:

  • Gammalt och nytt i Lönsboda 
  • Köplundens antik och loppis i Ryd
  • Loppisladan i Ålshult (utanför Ryd)
  • Gottåsa antik (väg 23 mellan Älmhult-Växjö)

Jag kom inte hem med flaskorna på bilden, men däremot något annat kul som jag får visa framöver när jag har fixat till det lite grann.


Vi hann också med både dagens lunch på kinarestaurangen i Ryd och en smarrig fika på handelsboden i Ålshult. Att äta är lika kul som att gå på loppis!


När vi nästan precis var hemma så tog vi en extra sväng över grannbyn för att hälsa på två riktiga godingar som går där och betar, och som är något av det sötaste jag vet. Highland Coo! Kan man ha ett par sådana här i moraset, tro?  (Hihi!)


Och nu är vi hemma i stugan igen. Orkar man hålla sig vaken för att beskåda OS-invigningen inatt, månntro? Det återstår att se...

P.S. Som ni ser laborerar jag lite med bildstorleken. Funkar det med så här stora bilder, eller är det störigt? (Fast för er som läser bloggen via Bloglovin' är det förmodligen inte någon skillnad alls.) D.S.

1 kommentar:

  1. Mysigt med loppis och fika, kan aldrig bli fel :) Mja, någon invigning orkar jag nog inte hålla mig vaken till, vi får se...
    Bildstorleken funkar! Inga problem!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!