torsdag 22 september 2016

Bokmässa 2016

Jag och ett gäng härliga kollegor har hängt på Bokmässan i Göteborg hela dagen. Mässan är som vanligt stooooor och knökfull. Det är onekligen en upplevelse att strosa runt här, fast jag var nog inte riktigt på hugget i år, för det kändes som att min hjärna svämmade över av intryck redan efter första timmen. 


Mitt personliga pris för finast monter går även i år till Erikshjälpen, som säljer riktigt fina begagnade böcker, tidningar och posters i en riktigt härlig miljö.


Här skulle jag kunna handla hur mycket som helst. Jag menar, vem vill inte veta hur Vivi får kupongerna att räcka till?


Vem som är husgud i Göteborg råder det ingen tvekan om. I den här fina gamla telefonkiosken kan man gå in och smygläsa boken om Håkan Hellström, som väntas släppas under vecka 40. Allt till sköna toner av musik, förstås. Håkan själv syntes dock inte till, men jag sprang på andra kändisar som Jan Guillou, Tommy Myllymäki (TV-kocken, ni vet), Gustav Fridolin och Martina Haag. Jag lyssnade också på ett samtal med trädgårdsförfattaren Lena Israelsson om odling året runt. 


Hemresan blev ett kapitel för sig. Redan på parkeringen utanför mässan vägrade en av våra bussar starta. Vi lyckades knuffa igång den och tog oss sedan ända till Varberg, där alla varningslampor började blinka och hela bilen tvärdog. Efter att ha hängt i ett dike i nästan två timmar i väntan på ett nytt batteri, så kom vi äntligen iväg igen. Drama på hög nivå, hihi! Fast med så härliga kollegor blev det roliga timmar ändå.


Nu är jag hemma i stugan igen och tackar min lyckliga stjärna för att jag faktiskt är ledig imorgon. Då ska jag ligga på soffan och läsa alla tidningar och böcker jag fick med mig hem idag. Och min man har sett till att jag har glass i frysen. Kan det bli bättre? Jag tror faktiskt inte det.

6 kommentarer:

  1. Bokmässan låter intressant. Men alldeles för långt bort för ett dagsbesök.....Skönt att du är ledig imorgon då och kan kolla igenom dina inköp.
    Hoppas du får en härlig fredag!
    Nettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, idag är jag minsann lite matt. Har det skönt i soffan! Trevlig helg önskar jag dig också!

      Radera
  2. Ja ibland kan mässor bli lite "överväldigande" om man inte är på hugget..
    Vilken dag och otur med bussen, skönt att ni tog er hem i alla fall! Ha nu en skön och lugn fredag och njut av böckerna och tidningarna (och glassen!)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, idag tar jag det lugnt, kan du tro! Trevlig helg till dig också!

      Radera
  3. Hej!
    Kul att du gillade vår monter!
    Allt gott!!
    /Sofia, kommunikatör på Erikshjälpen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du hittade hit, Sofia! Erikshjälpens monter har verkligen varit en höjdare på Bokmässan de senaste åren. Keep up the good work! :-)

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!