lördag 30 september 2017

Tjeckisk emalj

Idag loppade jag en grönvit emaljskål för ynka 10 kronor. Nästan lite 70-talsstuk, så där. Made in Czechoslovakia står det i botten, och visst är det väl så att Tjeckien är lite känt för sitt emaljhantverk? När jag besökte Prag för 16 år sedan köpte jag faktiskt en liten kopp med lock i just nämna material., som jag brukade ha i badrummet. Undrar just vart den har tagit vägen? Fast den var faktiskt inte grön, utan röd.


Idag har jag också varit och handlat lite höstblommor och annan höstig rekvisita, som jag tänkte göra ett litet arrangemang av ute på bordet på hörnan. Fast just nu blåser det så himla mycket att jag inte har någon som helst lust att gå ut mer idag. Det får väl bli morgondagens projekt istället. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!