lördag 28 oktober 2017

I väntan på vintertid

Vädret har varit riktigt konstigt idag; alla sorter på en gång liksom. Sol, moln, regn och blåsigt som tusan. Vi pep in till stan en sväng, men i övrigt gör vi inte många knop på Solhäll idag. Jag var iallafall nere i köksträdgården och knipsade av den sista pumpan, som jag sedan ställde på verandatrappan. Pumpan är platt på ena sidan och ser ut som en rumpa på den andra, så det är bara att välja vad man vill visa framåt, hihi!


På baksidan blommar Awakening-rosen fortfarande, som om ingenting. Jag njuter nästan ännu mer av den nu, när rabatterna i övrigt inte bjuder på så mycket annat.


Inatt ställer vi om klockan till vintertid. Det låter trist, men passar min biologiska dygnsrytm riktigt bra. Den där extra timmen kommer kännas som en skänk från ovan på måndag morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!