fredag 27 oktober 2017

Skulpturer i park

Lite annorlunda skulpturer i parkmiljö är kul, tycker jag. Under besöket på Sofiero i augusti hittade jag två riktigt läckra varianter. Den här munnen ser så verklig ut! Ser ni tandraden som skymtar där inne? Tänk så häftigt om man hade en sån här som trädgårdsbord hemma!


Alldeles bredvid stack det upp en gigantisk stennäsa. Lika verklig den! Visst blir man sugen på att sticka in fingrarna och peta lite?


Den ultimata skulpturparken finns annars på Wanås, som ligger endast 7 km hemifrån. Det slår mig att vi inte lyckades ta oss dit en enda gång den här säsongen. That's a first kan jag säga, för vi har varit där minst en gång varje sommar sedan vi köpte Solhäll för nio år sedan. Nästa sommar får vi definitivt återuppta traditionen igen. 

1 kommentar:

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!