fredag 6 oktober 2017

Vacker lyktstolpe

Den vackraste lyktstolpe jag någonsin sett står i stadsdelen Chelsea i London, någonstans nere vid floden Themsens strand. Två ärggröna små pojkar klättrar upp med en fackla för att tända ljuset högt där uppe, mot en bakgrund av blå himmel och vita molntussar. Tänk så fint de gjorde saker förr i tiden! Jag ska nog maila bilden till gatukontoret här hemma i "Glesbygd" och tipsa, hihi!


Imorse var det lite frost när jag klev av bussen i min jobbkommun. Huuu! Tur att jag hade mina nya vantar i väskan. Det börjar nog bli dags att plocka in krukor som ska övervintras, och kanske närmar det sig också uppgrävning av dahliaknölarna i köksträdgården. Jag ska nog börja så smått i helgen.

1 kommentar:

  1. Vilken lyktstolpe!!! Har just varit i Portugal och tittat på palats och statyer bl a, så vackert. Måtte allt vackert sparas och bevaras!
    Vi hade också lite frost inatt. Pelargonerna har flyttat in, resten tar jag efter hand.
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!