måndag 4 december 2017

En halv veranda

På glasverandan blev det vintermysigt i helgen. Det lilla trädet (som funkar att ställa både inomhus och utomhus) är en fin adventstradition sedan några år tillbaka. Precis som förra året gömmer jag den trista foten i en korg och ett tjockt lager grön mossa, och så får 70-tals-Bambi vara med.


Jag älskar de små flaskborstgranarna i fönstret. Mina kommer från loppis, men jag har sett att liknande finns i nyproduktion ute i handeln. Den stora Instagram-trenden i år verkar vara att knyta fast en sådan här gran på taket till en leksaksbil. Varför har ingen mer än jag fattat att det borde vara lika trendigt med nutcrackers? Båda kommer från svägerskan i USA, men den vänstra har jag målat själv. Jag tycker de är härliga!


I makens gömmor på vinden hittade jag ett gammalt horn från en sörmländsk kronhjort, som jag baxade ner och ställde mot dörren. Pampigt så det förslår! Där ligger du i lä än, lille Bambi.


I fåtöljen sitter danska julenissen Morten. Tur att han har gott om kläder på sig, för det är himla kallt här ute. Mönstret på kuddfodralet påminner faktiskt lite om granar, om man kisar.


Andra halvan av verandan är också vinterstädad, men det får jag visa en annan dag, för nu är det dags att hoppa i dojjorna och springa iväg på körövning. Luciasånger, hurra!

3 kommentarer:

  1. Så julfint på din veranda och dina nutcrackers kommer jag ihåg att du visat tidigare! Har inte hunnit med vår veranda än, ska ta in ett ljusträd snart, nu är det mest hyacinter som står där.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Vad fint - till och med kondensationen på fönsterrutorna är ett plus för atmosfären! Nu väntar jag på andra halvan...:-)
    Bisse

    SvaraRadera
  3. Hi!!!

    Really Charming decoration, I love it!!! Thanks for sharing so beautiful corners of your house

    Marina from the South of Spain

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!